4.4 Обладнання для обробки кишок
Перед початком роботи вальців В-150 слід зробити змащення підшипників і ланцюгової передачі (мастило ЦИАТИМ-203); перевірити наявність
мастила ІС-20 (веретенне-3) у редукторі; випробувати вальці на холостому ходу.
Для роботи на вальці пускають воду, а потім включають електродвигун.
По закінченню роботи ретельно промивають вальці гарячою водою й
протирають.
Перед початком роботи шлямовочної машини перевіряють правильність натягу
клинового ременя (одна галузь повинна прогинатися на 15...20 мм під вантажем
масою 5кг), легкість обертання машини, наявність зазорів між валами й дошкою, між валами й між валом і ексцентричним валиком, між
зовнішньою крайкою шкребків на шлямовочних валиках і правильність напрямку
обертання органів машини; змазують зуби шестірень і роликовий ланцюг підігрітим солідолом; шприцюють усі маслянки солідолом до видавлювання старого змащення;
провертають машину на холостому ходу протягом 15...20 хв., перевіряють на дотик
(тильною стороною долоні) нагрівання підшипників. Потім пускають
машину.
води, очищаючи барабан усередині й зовні.
Рисунок 4.4.1- Фото механізована
лінія для очищення яловичої череви
Рисунок 4.4.2 - Фото машина
для віджиму і шлямування череви
При експлуатації необхідно стежити, щоб при намотуванні кишок або
оболонок на вали їх зривали гачком; усі маслянки були заповнені до видавлювання
старого змащення; зуби шестірень і роликовий ланцюг були змазаний підігрітим
солідолом не рідше 1...2 рази в тиждень.
По закінченню роботи машину ретельно промивають гарячою водою. Усі
деталі притискного механізму протирають насухо й змазують
солідолом.
Рівень масла в редукторі перевіряють спочатку через 500 годин, а потім
через кожні 1000 годин. Редуктор заливають новим маслом до рівня контрольної
пробки через 1 рік роботи машини.
Шарикопідшипники коробки робочих валиків змазують змащенням УТВ два рази
на місяць.
Перед пуском поточно-механізованої лінії для обробки кишок у роботу
перевіряють систему змащення окремих машин і наявність змащення на тертьових
поверхнях і в редукторах; затягування нарізних сполучень; легкість обертання
валів машин; рівномірність прилягання валів машин по всій площині (рівномірність
зазорів по всій довжині валів); наявність води в комунікаціях і можливість
регулювання температури подаваної води в потрібних межах за допомогою вентилів;
чищення отворів живильних трубок.
Потім натисканням пускових кнопок приводять у рух послідовно всі машини,
що входять до складу лінії.
Відкривають вентилі, що живлять машини водою, і, регулюючи, доводять
температуру води до 35...40 °С.
При експлуатації лінії необхідно стежити за своєчасним і правильним
змащенням усіх тертьових частин і
механізмів; підтримувати достатній напір води в системі зрошення робочих валиків
щоб уникнути випадків намотування кишок на вал; утримувати лінію в чистоті.
Після кожної робочої зміни роблять санітарну обробку (мийку) лінії, усі
маслянки очищають від старого змащення й заправляють
новим.
Роликові ланцюги змазують солідолом 1...2 рази в
тиждень.