Page 50 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 50
50
Що стосується вертикального навантаження коліс, то його значину змінювали
баластуванням переднього моста енергетичного засобу.
Таблиця 3.3 Рівні і інтервали варіювання факторів та критеріїв подібності
Фактори та критерії Рівні варіювання Інтервали
подібності -1 0 +1 варіювання
Фактори:
Р , м Па 0,10 0,13 0,16 0,03
w
3
Р, кг/ м 1020 1080 1140 60
Н, м Па 0,48 0,69 0,90 0,21
N, кН 10,00 10,75 11,5 0,75
Критерії:
π 3 6 9 3
1
π 0,00024 0,00082 0,0014 0,00058
2
Обробкою експериментальних даних встановлено, що функціональна за-
лежність (3.27) може бути апроксимована лінійним поліномом виду:
ρ·g
h · = 0,012 – 0,0006·π + 0,0027·π ,
2
1
Pw
який після переходу до натуральних змінних набуває наступного вигляду:
Pw Н N·ρ·g
h = 0,01· – 0,0002· + 4,655· (3.28)
ρ·g ρ·g Pw 2
Аналіз залежності (3.28) показує, що із збільшенням вертикального наван-
таження коліс трактора характер зміни глибини слідів колії залежить від тиску
повітря в шинах. За мінімальної його значини величина h зростає інтенсивніше,
проте при значно меншій значині і у вужчому діапазоні, ніж при Рw mах (рис. 3.7а).
У останньому випадку також більш значущою є зміна твердості і щільності
ґрунту. Оскільки із-за достатньо тісного кореляційного зв'язку між цими чинни-
ками окремий їх вплив на глибину слідів колії визначити досить складно, то В да-
ному аналізі із зміною значини Н відповідним чином змінювали і значину ρ. В ре-
min
зультаті встановлено (рис. 3.7б), що при Рw інтенсивність і діапазон зміни h
приблизно такий же, як і в попередньому варіанті (рис. 3.7а). При максимальному
ж тиску повітря в шинах трактора інтенсивність зростання глибини слідів ПТК
при зменшенні Н і р значно вища. Вплив вертикального навантаження колеса на
вихідний показник (h) при цьому зменшується.
Залежність глибини слідів колії від тиску повітря в шинах трактора носить
нелінійний характер (рис. 3.7 в). Інтенсивність зміни h від варіювання цього чин-
ника практична найвища.
Як випливає із рисунків 3.7а і 3.7б, зниження твердості і щільності ґрунту за
рахунок використання передньонавісної культиваторної секції дозволяє (при
min
Рw ) збільшити глибину слідів колії на 2,5 см.
За максимального тиску повітря в шинах вертикальне навантаження колеса
достатньо слабо впливає на зміну глибини слідів колії (рис. 3.7а).