Page 50 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 50

50

                   Що стосується вертикального навантаження коліс, то його значину змінювали
            баластуванням переднього моста енергетичного засобу.
                Таблиця 3.3  Рівні і інтервали варіювання факторів та критеріїв подібності


                    Фактори та критерії                        Рівні варіювання                  Інтервали
                          подібності                      -1             0            +1        варіювання
              Фактори:
              Р , м Па                                       0,10          0,13         0,16             0,03
               w
                       3
              Р, кг/ м                                       1020         1080          1140               60
              Н, м Па                                        0,48          0,69         0,90             0,21
              N, кН                                         10,00        10,75          11,5             0,75
              Критерії:
              π                                                  3            6             9                3
               1
              π                                          0,00024      0,00082        0,0014          0,00058
               2
                     Обробкою  експериментальних  даних  встановлено,  що  функціональна  за-
            лежність (3.27) може бути апроксимована лінійним поліномом виду:
                                           ρ·g
                                      h ·  = 0,012 – 0,0006·π  + 0,0027·π ,
                                                                                    2
                                                                      1
                                           Pw
                   який після переходу до натуральних змінних набуває наступного вигляду:

                                                    Pw                Н                N·ρ·g
                                  h  = 0,01· – 0,0002· + 4,655·                                (3.28)
                                                   ρ·g            ρ·g               Pw 2
                     Аналіз залежності (3.28) показує, що із збільшенням вертикального наван-
            таження  коліс  трактора  характер  зміни  глибини  слідів  колії  залежить  від  тиску
            повітря в шинах. За мінімальної його значини величина h                  зростає інтенсивніше,
            проте при значно меншій значині і у вужчому діапазоні, ніж при Рw                  mах  (рис. 3.7а).
                   У останньому випадку також більш значущою є зміна твердості і щільності
            ґрунту. Оскільки із-за достатньо тісного кореляційного зв'язку між цими чинни-
            ками окремий їх вплив на глибину слідів колії визначити досить складно, то В да-
            ному аналізі із зміною значини Н відповідним чином змінювали і значину ρ. В ре-
                                                                   min
            зультаті  встановлено  (рис.  3.7б), що  при  Рw   інтенсивність  і  діапазон  зміни  h
            приблизно такий же, як і в попередньому варіанті (рис. 3.7а). При максимальному
            ж  тиску  повітря  в шинах  трактора  інтенсивність  зростання  глибини  слідів ПТК
            при зменшенні Н і р значно вища. Вплив вертикального навантаження колеса на
            вихідний показник (h) при цьому зменшується.
                   Залежність глибини слідів колії від тиску повітря в шинах трактора носить
            нелінійний характер (рис. 3.7 в). Інтенсивність зміни h від варіювання цього чин-
            ника практична найвища.
                   Як випливає із рисунків 3.7а і 3.7б, зниження твердості і щільності ґрунту за
             рахунок  використання  передньонавісної  культиваторної  секції  дозволяє  (при
                min
             Рw ) збільшити глибину слідів колії на 2,5 см.
                   За максимального тиску повітря в шинах вертикальне навантаження колеса
            достатньо слабо впливає на зміну глибини слідів колії (рис. 3.7а).
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55