Page 175 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 175
175
Натомість, питомі витрати палива у дослідного агрегату були на 10,4%
меншими. Можливо із-за більш повного завантаження двигуна трактора ХТЗ-121,
який, крім валкової жниварки, агрегатувався ще й ґрунтообробним знаряддям -
дисковою бороною. Дійсний стан цього питання був таким. Під час виконання те-
хнологічного процесу погодинні витрати палива вказаним енергетичним засобом
становили 21,1 кг/год. При максимальній значині цього параметра на рівні 25
кг/год. це відповідало завантаженню двигуна трактора ХТЗ-121 на рівні 84%. Бук-
сування його рушіїв не перевищувало 7%.
Експлуатаційно-технологічні і якісні показники роботи жниварно – лущи-
льного та базового валкового агрегатів те ж приблизно однакові (див. табл.3.3).
Водночас, якщо технологічні операції скошування пшениці у валки і лу-
щення її стерні в новому варіанті виконувались одночасно одним агрегатом, то у
базовому – двома.
3.4. Вплив параметрів з’єднання модулів МЕЗ на стійкість транспортного
переміщення блоково-модульного МТА
Наближати дійсні АЧХ (і ФЧХ) до бажаних в даному випадку можна змі-
ною коефіцієнта опору гідравлічного дроселя К . Як виявилося, при зміні його
м
4
значини від 0 до 10 Нмс/рад., амплітудні і фазові частотні характеристики ди-
намічної системи при відпрацюванні нею збурювального впливу у вигляді розво-
ротного моменту Мо практично не змінюються. І лише при подальшому збіль-
шенні К відбувається бажане зменшення АЧХ (рис. 3.7).
м
-6
х10 рад./Нм
25 0 5 10 15 с -1 20
1 0
20 Ф 4
2 -50 1
15
-100
3 2 3
10 -150
5 -200
А 4
0 град.
-250
0 5 10 15 с -1 20 -300
Рис. 3.7 – Амплітудні (А) та фазові (Ф) частотні характеристики кута повороту
технологічного модуля при відпрацюванні збурення у вигляді розворотного
моменту при різних значинах коефіцієнта демпфірування К (Нмс/рад.):
м
5
6
4
1 – К = 0; 2 ‒ К = 10 ; 3 ‒ К = 10 ; 4 ‒ К = 10 .
м
м
м
м
-1
Причому, на частоті = 10 с ці характеристики мають резонансний пік,
6
який повністю зникає при К = 10 Нмс/рад. В усьому діапазоні частот АЧХ ди-
м
-6
намічної системи дорівнює при цьому 1х10 рад./Нм. Згідно з розрахунками мак-