Page 175 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 175

175

                   Натомість,  питомі  витрати  палива  у  дослідного  агрегату  були  на  10,4%
            меншими. Можливо із-за більш повного завантаження двигуна трактора ХТЗ-121,
            який,  крім  валкової  жниварки,  агрегатувався  ще  й  ґрунтообробним  знаряддям  -
            дисковою бороною. Дійсний стан цього питання був таким. Під час виконання те-
            хнологічного процесу погодинні витрати палива вказаним енергетичним засобом

            становили  21,1  кг/год.  При  максимальній  значині  цього  параметра  на  рівні  25
            кг/год. це відповідало завантаженню двигуна трактора ХТЗ-121 на рівні 84%. Бук-
            сування його рушіїв не перевищувало 7%.
                   Експлуатаційно-технологічні  і якісні  показники роботи  жниварно  –  лущи-

            льного та базового валкового агрегатів те ж приблизно однакові (див. табл.3.3).
                   Водночас,  якщо  технологічні  операції  скошування  пшениці  у  валки  і  лу-
            щення її стерні в новому варіанті виконувались одночасно одним агрегатом, то у
            базовому – двома.


                   3.4.  Вплив параметрів з’єднання модулів МЕЗ на стійкість транспортного
                           переміщення блоково-модульного МТА

                   Наближати дійсні АЧХ (і ФЧХ) до бажаних в даному випадку можна змі-
            ною  коефіцієнта  опору  гідравлічного  дроселя  К .  Як  виявилося,  при  зміні  його
                                                                        м
                                     4
            значини від 0 до 10  Нмс/рад., амплітудні і фазові частотні характеристики ди-
            намічної системи при відпрацюванні нею збурювального впливу у вигляді розво-
            ротного  моменту  Мо  практично  не  змінюються.  І  лише  при  подальшому  збіль-
            шенні К  відбувається бажане зменшення АЧХ (рис. 3.7).
                      м
                      -6
                  х10  рад./Нм                                                     
              25                                                        0       5      10      15  с -1   20
                              1                                      0
              20                                                 Ф                                4
                              2                                     -50           1
              15
                                                                  -100
                                    3                                             2               3
              10                                                  -150

                5                                                 -200
             А                      4
                0                                                 град.
                                                                  -250
                  0         5         10        15   с -1   20    -300
                                  
               Рис. 3.7 – Амплітудні (А) та фазові (Ф) частотні характеристики  кута повороту
                 технологічного модуля при відпрацюванні збурення у вигляді розворотного

                   моменту при різних значинах коефіцієнта демпфірування К  (Нмс/рад.):
                                                                                          м
                                                                           5
                                                                                            6
                                                          4
                               1 – К = 0;   2 ‒ К  = 10 ;    3 ‒ К  = 10 ;   4 ‒ К  = 10 .
                                                                     м
                                                   м
                                                                                     м
                                     м

                                                         -1
                   Причому, на частоті    =  10  с ці характеристики  мають резонансний пік,
                                                      6
            який повністю зникає при К  = 10  Нмс/рад. В усьому діапазоні частот АЧХ ди-
                                               м
                                                                 -6
            намічної системи дорівнює при цьому 1х10 рад./Нм. Згідно з розрахунками мак-
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180