Page 176 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 176

176

            симальна значина розворотного моменту, створюваного силою інерції ТМ з наві-
            шеним на нього плугом ПЛН-5-35, становить приблизно 22000 Нм. При ступеню
                                                               6
            демпфірування гідроциліндрів на рівні 10 Нмс/рад. даний момент здатний пове-
                                                                                о
            рнути технологічний модуль лише на 0,022 рад. або 1,25 .
                   Що стосується фазових частотних характеристик, то вони суттєво відрізня-
            ються, коли частота коливань розглядуваного збурювального впливу (тобто мо-
                                                  -1
            менту Мо) більша за 7,5…8,0 с  (див. рис.3.7). За подальшого зростання величини
             ФЧХ зменшуються, що взагалі є явищем небажаним при відпрацюванні будь-
            якою динамічною системою того чи іншого збурення.
                   Проте слід мати на увазі, що з точки зору оцінки стійкості руху машинно -
            тракторного агрегату відтворення ним, як динамічною системою, амплітуди збу-
            рення є більш важливим, ніж відтворення фази. Остання, як відомо, є мірою запі-
            знення  МТА  на  збурювальний  вплив.  З  урахуванням  цього  дані  рис.3.7  слід
            сприймати як рекомендацію щодо збільшення коефіцієнту опору дроселя/ дросе-
            лів обмежувальних гідроциліндрів технологічного модуля МЕЗ.
                   При збільшенні швидкості руху блоково-модульного агрегату від 2 до 5 м/с
            амплітудні  частотні  характеристики  відпрацювання  ним  збурювального  впливу
                                                                              -1
            мають резонансний пік, який припадає на частоту 10 с  (рис. 3.8).
            АЧХ динамічної системи змінюються при цьому мало. Особливо при Vо = 3 м/с і
            більше. Пояснити цей факт можна інертністю технологічного модуля і навішеного
            на  нього  знаряддя  (плуга),  яка  при  підвищенні  швидкості  руху  машинно-
            тракторного агрегату проявляється більш ефективно.
                                                   -1
                   В діапазоні частот 0…10с  фазові частотні характеристики динамічної сис-
            теми  при  відпрацюванні  нею  збурення  практично  не  залежать  від  швидкісного
            режиму МТА. Різниця у запізненні його реакції на вхідний вплив з’являється на
                                  -1
            частотах 10…20 с , а потім знову зникає. З урахуванням бажаного виду ФЧХ при
            відпрацюванні динамічною системою збурювального впливу при частоті його коли-
                            -1
            вань 10…20 с  переважним є рух блоково-модульного МТА зі швидкістю не більше 3
            м/с (див. рис. 3.8).
                        -6
               А    х10  рад./Нм                                                  
              25                                                  Ф     0       5      10      15  -1   20
                                1              2                     0                            с
              20                                                                             4
                                                                    -50
              15                                                                 2               3
                                     3  4                         -100
              10                                                  -150           1

                5                                                 -200

                0                                                 -250
                  0         5         10        15  с  -1   20   град.
                                                                 -300

               Рис.3.8 – Амплітудні (А) та фазові (Ф) частотні характеристики  кута повороту
                 технологічного модуля при відпрацюванні збурення у вигляді розворотного
                                   моменту при різній швидкості руху МТА (Vo):
                                     1 – 2 м/с;   2 ‒ 3 м/с;    3 ‒ 4 м/с;   4 ‒ 5 м/с.
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181