Page 176 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 176
176
симальна значина розворотного моменту, створюваного силою інерції ТМ з наві-
шеним на нього плугом ПЛН-5-35, становить приблизно 22000 Нм. При ступеню
6
демпфірування гідроциліндрів на рівні 10 Нмс/рад. даний момент здатний пове-
о
рнути технологічний модуль лише на 0,022 рад. або 1,25 .
Що стосується фазових частотних характеристик, то вони суттєво відрізня-
ються, коли частота коливань розглядуваного збурювального впливу (тобто мо-
-1
менту Мо) більша за 7,5…8,0 с (див. рис.3.7). За подальшого зростання величини
ФЧХ зменшуються, що взагалі є явищем небажаним при відпрацюванні будь-
якою динамічною системою того чи іншого збурення.
Проте слід мати на увазі, що з точки зору оцінки стійкості руху машинно -
тракторного агрегату відтворення ним, як динамічною системою, амплітуди збу-
рення є більш важливим, ніж відтворення фази. Остання, як відомо, є мірою запі-
знення МТА на збурювальний вплив. З урахуванням цього дані рис.3.7 слід
сприймати як рекомендацію щодо збільшення коефіцієнту опору дроселя/ дросе-
лів обмежувальних гідроциліндрів технологічного модуля МЕЗ.
При збільшенні швидкості руху блоково-модульного агрегату від 2 до 5 м/с
амплітудні частотні характеристики відпрацювання ним збурювального впливу
-1
мають резонансний пік, який припадає на частоту 10 с (рис. 3.8).
АЧХ динамічної системи змінюються при цьому мало. Особливо при Vо = 3 м/с і
більше. Пояснити цей факт можна інертністю технологічного модуля і навішеного
на нього знаряддя (плуга), яка при підвищенні швидкості руху машинно-
тракторного агрегату проявляється більш ефективно.
-1
В діапазоні частот 0…10с фазові частотні характеристики динамічної сис-
теми при відпрацюванні нею збурення практично не залежать від швидкісного
режиму МТА. Різниця у запізненні його реакції на вхідний вплив з’являється на
-1
частотах 10…20 с , а потім знову зникає. З урахуванням бажаного виду ФЧХ при
відпрацюванні динамічною системою збурювального впливу при частоті його коли-
-1
вань 10…20 с переважним є рух блоково-модульного МТА зі швидкістю не більше 3
м/с (див. рис. 3.8).
-6
А х10 рад./Нм
25 Ф 0 5 10 15 -1 20
1 2 0 с
20 4
-50
15 2 3
3 4 -100
10 -150 1
5 -200
0 -250
0 5 10 15 с -1 20 град.
-300
Рис.3.8 – Амплітудні (А) та фазові (Ф) частотні характеристики кута повороту
технологічного модуля при відпрацюванні збурення у вигляді розворотного
моменту при різній швидкості руху МТА (Vo):
1 – 2 м/с; 2 ‒ 3 м/с; 3 ‒ 4 м/с; 4 ‒ 5 м/с.