Page 178 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 178

178

            гічним модулем.
                      -6
              А    х10  рад./Нм                                                    
              20                                                   Ф    0       5      10      15   с -1   20
                               1                                     0
              15
                               2                                    -50
                                                                                             4
              10                                                  -100
                                    3
                                                                  -150
                5                                                                        1
                                    4                             -200           2
                                                                  -250
                0                                                 град.          3
                  0         5         10        15   с -1   20    -300
                                  
              Рис.3.10 – Амплітудні (А) та фазові (Ф) частотні характеристики  кута повороту
                 енергетичного модуля при відпрацюванні збурення у вигляді розворотного

                   моменту при різних значинах коефіцієнта демпфірування К  (Нмс/рад.):
                                                                                          м
                                                                                            6
                                                                           5
                                                          4
                               1 – К = 0;   2 ‒ К  = 10 ;    3 ‒ К  = 10 ;   4 ‒ К  = 10 .
                                                   м
                                                                     м
                                                                                     м
                                     м

                   В даному ж випадку зміна в реакції блоково-модульного агрегату на вхід-
            ний вплив відрізняється лише тоді, коли коефіцієнт демпфірування обмежуваль-
                                                                                                               6
            них  гідравлічних  циліндрів  технологічного  модуля  становить  не  менше  10
            Нмс/рад. . Причому, як уже підкреслювалося, лише в діапазоні частот коливань
                                                  -1
            розворотного моменту 6… 13 с  (див. рис. 3.10).
                                            -1
                   На частоті   > 13 с  ФЧХ динамічної системи взагалі зменшується, що є
            бажаним з точки зору збереження чи підвищення її стійкості руху у горизонталь-
            ній площині проекцій.

                   3.5. Оцінка керованості блоково-модульного агрегату в режимі
                          транспортного руху

                   Перш, ніж проводити аналіз, нагадаємо, що при відпрацюванні динамічною
            системою керуючого впливу визначальним є фазовий зсув, тобто характер ФЧХ.
                   Стосовно  розглядуваного  нами  блоково-модульного  агрегату  збільшення
            швидкості його транспортного переміщення від 2 до 5 м/с призводить до погір-
            шення як фазових, так і амплітудних частотних характеристик (рис. 3.11).
                   Проаналізуємо ці процеси більш детально. АЧХ системи в усьому швидкіс-
            ному діапазоні її руху менші за бажану, яка в робочому діапазоні частот зміни ке-
            руючого впливу повинна, як відомо, дорівнювати одиниці. Проте, між собою ці
            характеристики відрізняються мало. До того ж, усі вони мають тенденцію до пок-
            ращення при збільшенні , тобто частоти коливань керованих коліс енергетично-
            го модуля МЕЗ.
                   Фазові частотні характеристики починають відрізнятися на частотах коли-
                                                                                                              -1
            вань кута повороту керованих коліс енергетичного модуля МЕЗ більших за 0,5 с
                                                                                               о
                                                 -1
            (див. рис. 3.11). При  = 0,75 с  різниця у фазових зсувах складає 20  або 0,35 рад.
            Практично це означає, що запізнення реакції МТА на керуючий вплив становить
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183