Page 177 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 177
177
-1
Правда більш теоретично, ніж практично. І ось чому. При = 15 с маємо най-
більший фазовий зсув між двома режимами руху агрегату: 3 і 4 м/с (на рис.3.8 це кри-
о
ві 2 і 3). Конкретно він становить приблизно 200 або 3,5 рад. Звідси випливає, що при
збільшенні Vо з 3 до 4 м/с запізнення МТА на збурювальний вплив зменшується всьо-
-1
го на 3,5/15 = 0,23 с. На інших частотах діапазону 10…20 с ця різниця ще менша.
Це ж саме можна сказати і стосовно коефіцієнтів опору уводу шин передніх
та задніх коліс енергетичного модуля МЕЗ. Інша справа з коефіцєнтом опору уво-
ду шин коліс ТМ. При його збільшенні від 160 до 210 кН/рад. максимальна зна-
чина АЧХ динамічної системи зростає (крива 2, рис. 3.9).
-6
А х10 рад./Нм
25 Ф 0 5 10 15 с -1 20
2 0
20 4
1 3 -50
15 1
-100
2 3
10 -150
5 -200
4
0 -1 град.
-250
0 5 10 15 с 20 -300
Рис.3.9 – Амплітудні (А) та фазові (Ф) частотні характеристики кута повороту
технологічного модуля при відпрацюванні збурення у вигляді розворотного
моменту при різних зачинах коефіцієнта опору уводу шин коліс ТМ (К ):
с
1 – 160 кН/рад.; 2 – 210 кН/рад.; 3 – 260 кН/рад; 4 ‒ 310 кН/рад;
При подальшому збільшенні k вказані характеристики зменшуються. Резо-
с
нансний пік АЧХ при цьому зміщується в бік більших частот.
Фазові частотні характеристики хоча і відрізняються між собою на частотах,
-1
більших за 6 с , проте ця різниця є незначною.
В кінцевому рахунку можна сказати, установка шин мосту ТМ із загальним ко-
ефіцієнтом опору уводу на рівні 260 кН/рад. і більше сприяю зменшенню амплітуди
його коливань у горизонтальній площині. Краще себе він поводитиме в діапазонах ча-
-1
стот зміни збурювального впливу 0…5 та 10…20 с (див. рис. 3.9). Так, при значині
розглядуваного розворотного моменту на рівні 22000 Нм і k =310 кН/рад. кут пово-
c
о
роту технологічного модуля МЕЗ не буде перевищувати 4 .
Тепер відносно коефіцієнта демпфірування К . Збільшення його значини
м
6
приводить до бажаного зменшення АЧХ (рис. 3.10). Так, коли К дорівнює 10
м
Нмс/рад., максимальна значина коефіцієнта підсилення збурення такою динамі-
чною системою, якою є розглядуваний машинно-тракторний агрегат, зменшується
в 17 разів, а АЧХ не має резонансних піків.
Фазові частотні характеристики МТА при збільшенні значини К погіршу-
м
-1
ються. Але, лише в діапазоні частот коливань збурювального впливу = 6…13 с
і на величину, яка менша, ніж при відпрацюванні розворотного моменту техноло-