Page 177 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 177

177

                                                                                                 -1
                   Правда більш теоретично, ніж практично. І ось чому. При  = 15 с маємо най-
            більший фазовий зсув між двома режимами руху агрегату: 3 і 4 м/с (на рис.3.8 це кри-
                                                                    о
            ві 2 і 3). Конкретно він становить приблизно 200  або 3,5 рад. Звідси випливає, що при
            збільшенні Vо з 3 до 4 м/с запізнення МТА на збурювальний вплив зменшується всьо-
                                                                                -1
            го на 3,5/15 = 0,23 с. На інших частотах діапазону 10…20 с  ця різниця ще менша.
                   Це ж саме можна сказати і стосовно коефіцієнтів опору уводу шин передніх
            та задніх коліс енергетичного модуля МЕЗ. Інша справа з коефіцєнтом опору уво-
            ду шин  коліс ТМ. При його збільшенні від 160 до 210 кН/рад. максимальна зна-
            чина АЧХ динамічної системи зростає (крива 2, рис. 3.9).
                       -6
                А   х10  рад./Нм                                                    
              25                                                    Ф    0       5      10      15   с -1   20
                                              2                       0
              20                                                                                  4
                           1                       3                -50
              15                                                                  1
                                                                   -100
                                                                                       2      3
              10                                                   -150

                5                                                  -200
                                              4

                0                                     -1          град.
                                                                   -250
                  0         5         10        15   с    20       -300
                                   

               Рис.3.9 – Амплітудні (А) та фазові (Ф) частотні характеристики  кута повороту
                 технологічного модуля при відпрацюванні збурення у вигляді розворотного
                   моменту при різних зачинах коефіцієнта опору уводу шин коліс ТМ (К ):
                                                                                                        с
                      1 – 160 кН/рад.;   2 – 210 кН/рад.;    3 – 260 кН/рад;   4 ‒ 310 кН/рад;

                   При подальшому збільшенні k  вказані характеристики зменшуються. Резо-
                                                         с
            нансний пік АЧХ при цьому зміщується в бік більших частот.
                   Фазові частотні характеристики хоча і відрізняються між собою на частотах,
                             -1
            більших за 6 с , проте ця різниця є незначною.
                   В кінцевому рахунку можна сказати, установка шин мосту ТМ із загальним ко-
            ефіцієнтом опору уводу на рівні 260 кН/рад. і більше сприяю зменшенню амплітуди
            його коливань у горизонтальній площині. Краще себе він поводитиме в діапазонах ча-
                                                                        -1
            стот зміни збурювального впливу 0…5 та 10…20 с  (див. рис. 3.9). Так, при значині
            розглядуваного розворотного моменту на рівні 22000 Нм і k =310 кН/рад.  кут пово-
                                                                                   c
                                                                               о
            роту технологічного модуля  МЕЗ не буде перевищувати 4 .
                   Тепер  відносно  коефіцієнта  демпфірування  К .  Збільшення  його  значини
                                                                             м
                                                                                                               6
            приводить до бажаного зменшення АЧХ (рис. 3.10).  Так,  коли  К дорівнює  10
                                                                                            м
            Нмс/рад., максимальна значина коефіцієнта підсилення збурення такою динамі-
            чною системою, якою є розглядуваний машинно-тракторний агрегат, зменшується
            в 17 разів, а АЧХ не має резонансних піків.
                   Фазові частотні характеристики МТА при збільшенні значини К  погіршу-
                                                                                                   м
                                                                                                              -1
            ються. Але, лише в діапазоні частот коливань збурювального впливу  = 6…13 с
            і на величину, яка менша, ніж при відпрацюванні розворотного моменту техноло-
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182