Page 168 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 168

168

            вимірюванні сягає 1% (див. рис. 3.2, криві 1 і 2).

                          22
                          %

                          20                             1


                                                                                2
                          18



                          16
                                             3


                          14



                          12                                                               дні
                              1     4      7     10     13    16     19     21    24     27     30

                         Рис. 3.2 – Динаміки зміни вологості ґрунту на злущеній (1, 2)
                                 і необробленій ділянках (3): 1 – 2,4 м/с; 2 – 1,8 м/с

                   Крім цього виявлено ще одну цікаву обставину. Різниця між вологістю гру-
            нту в оброблених і необробленій смугах в умовах досліду була відчутною (до 3%
            у абсолютних значинах) на протязі приблизно трьох тижнів. У більш пізні строки
            вона залишалась практично постійною.
                   Практично це означає, що здійснення основного обробітку грунту не пізні-
            ше певного строку після збирання сільськогосподарських культур з лущенням між
            валкового  простору  (  в  даному  випадку  –  це  21  день),  характеризуватиметься
            меншими витратами енергії 1.


                    3.2. Вплив схеми і режиму руху жниварно-лущильного агрегату на якісні
                           показники його роботи


                      В схемному плані  жниварно-лущильний агрегат виглядав наступним чи-
            ном. Згідно з результатами теоретичний досліджень трактор був налаштований на
            прямий хід. На передній його навісний механізм навішували валкову жниварку, а
            на задній  - дискову борону. Останню приєднували за двома варіантами. Перший
            передбачав її шарнірне, а другий – нерухоме положення в горизонтальній площи-
            ні відносно поздовжньої осі трактора.
                   Під  час  проведення  лабораторно  –  польових  досліджень  МТА  рухався  на
            двох передачах, які забезпечували йому швидкість переміщення 1,8 і 2,4 м/с.
                   Як показав аналіз експериментальних даних, зі збільшенням швидкості руху
            жниварно  –  лущильного  агрегату  дисперсія  коливань  кута  повороту  керованих
            коліс трактора збільшувалась на 8…10% (рис. 3.3).
                   Причому незалежно від способу (схеми) агрегатування задньонавісної дис-
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173