Page 168 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 168
168
вимірюванні сягає 1% (див. рис. 3.2, криві 1 і 2).
22
%
20 1
2
18
16
3
14
12 дні
1 4 7 10 13 16 19 21 24 27 30
Рис. 3.2 – Динаміки зміни вологості ґрунту на злущеній (1, 2)
і необробленій ділянках (3): 1 – 2,4 м/с; 2 – 1,8 м/с
Крім цього виявлено ще одну цікаву обставину. Різниця між вологістю гру-
нту в оброблених і необробленій смугах в умовах досліду була відчутною (до 3%
у абсолютних значинах) на протязі приблизно трьох тижнів. У більш пізні строки
вона залишалась практично постійною.
Практично це означає, що здійснення основного обробітку грунту не пізні-
ше певного строку після збирання сільськогосподарських культур з лущенням між
валкового простору ( в даному випадку – це 21 день), характеризуватиметься
меншими витратами енергії 1.
3.2. Вплив схеми і режиму руху жниварно-лущильного агрегату на якісні
показники його роботи
В схемному плані жниварно-лущильний агрегат виглядав наступним чи-
ном. Згідно з результатами теоретичний досліджень трактор був налаштований на
прямий хід. На передній його навісний механізм навішували валкову жниварку, а
на задній - дискову борону. Останню приєднували за двома варіантами. Перший
передбачав її шарнірне, а другий – нерухоме положення в горизонтальній площи-
ні відносно поздовжньої осі трактора.
Під час проведення лабораторно – польових досліджень МТА рухався на
двох передачах, які забезпечували йому швидкість переміщення 1,8 і 2,4 м/с.
Як показав аналіз експериментальних даних, зі збільшенням швидкості руху
жниварно – лущильного агрегату дисперсія коливань кута повороту керованих
коліс трактора збільшувалась на 8…10% (рис. 3.3).
Причому незалежно від способу (схеми) агрегатування задньонавісної дис-