Page 66 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 66

66

                   -  мають високу чутливість;
                   -  не бояться електричних наведень;
                   -  виконуються знімними, а тому можуть неодноразово використовуватись
                      для вимірювань у різних схемах;
                   -  механічно міцні і надійні.
                   Недоліки:
                   -  залежність чутливості від частоти напруги живлення;
                   -  датчики для вимірювання тягових зусиль і крутних моментів мають від-
                      носно велику масу і не можуть використовуватися при великих швидкос-
                      тях і прискореннях.
                   Індуктивний датчик  це електромагнітна система, яка складається із коту-
            шки, що насаджена на Ш-, або П-подібне осердя із трансформаторного заліза, та
            якоря. Останній з'єднаний із чутливим елементом  діафрагмою, пружним стерж-
            нем, валом, що обертається тощо.
                   При переміщенні вимірювального елемента разом з ним переміщується якір,
            змінюючи  зазор між собою і осердям. В результаті це приводить до зміни індук-
            тивності  котушки,  а  значить  і  величини  струму  (I)  у  вимірювальній  ланці.  Для
            практичних цілей підходить вираз:
                                                                   2
                                                I = 2·U·/(·w ··s),
                   де      U  напруга живлення, В;

                             величина зазору між осердям і якорем (враховується двічі), м;
                                                                 -1
                             частота струму живлення, с ;
                           w  число витків обмотки котушки;
                                                               -7
                             магнітна постійна  4·10  Ом·с/м;
                                                                                        2
                           s  площа поперечного перерізу магнітопроводу, м .
                   Чутливість індуктивного датчика по струму знаходять із виразу:
                                                                 2
                                                S = 2·U/(·w ··s)/
                   Індукційні датчики. Їх робота побудована на використанні закону елект-
            ромагнітної індукції, згідно яким ЕРС (В), наведена у провідникові, пропорційна
            швидкості зміни магнітного потоку:
                                                                   dФ
                                                ЕРС =  w· ,
                                                                     dt
                   де dФ/dt  швидкість зміни магнітного потоку, (Вебер/с = В).
                   Індукційні датчики знайшли широке застосування в тахометричних генера-
            торах (тахометрах).
                   Способи включення датчиків у вимірювальну схему.
                   Найчастіше датчики включають у вимірювальний міст. Існують два способи
            вимірювання з допомогою мостових схем: нульовий і метод розбалансування.
                   При нульовому методі під час кожного порушення рівноваги моста здійс-
            нюють його зрівноважування (тобто покажчик вимірювального приладу, включе-
            ного в діагональ моста, установлюють на нуль). Про зміни вимірюваної величини
            судять по значині додатково введеного зрівноважувального опору.
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71