Page 149 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 149
149
Наявність потенційних переваг орних МТА за схемою «push-pull» створює
передумови для проведення досліджень, метою яких є зменшення питомих витрат
палива та підвищення техніко-економічних показників роботи орного МТА з пе-
реднім і заднім навісними плугами шляхом обґрунтування його схеми та констру-
ктивних параметрів.
В основу досягнення поставленої мети покладено перевірку сформульованої
нами робочої гіпотези, суть якої полягає в наступному: збільшення зчіпної маси
трактора за рахунок використання фронтального плуга може забезпечити збі-
льшення ширини захвату орного агрегату за схемою «push-pull» принаймні на
ширину захвату одного корпусу у порівнянні з машинно-тракторним агрегатом з
одним лише задньонавісним плугом.
При цьому слід враховувати, що переваги орних агрегатів за схемою «push-
pull» можуть бути практично реалізовані лише за умови правильного вибору їх
схеми, конструктивних параметрів та режимів роботи. Для успішного вирішення
цієї задачі необхідно:
- визначити вплив конструктивних параметрів переднього навісного меха-
нізму трактора та фронтального плуга на стійкість руху орного знаряддя
після заглиблення у грунт;
- розробити математичну модель руху орного машинно-тракторного агре-
гату за схемою «push-pull» у горизонтальній площині і на її основі оціни-
ти схеми приєднання фронтального плуга до трактора та параметрів аг-
регату на стійкість його руху;
- оцінити вплив схеми і параметрів орного агрегату за схемою «push-pull»
на його тягово-енергетичні показники;
- провести експлуатаційно-технологічну оцінку орного агрегату із фронта-
льним плугом;
- розробити науково-обґрунтовані рекомендації з вибору схеми та параме-
трів орного МТА за схемою «push-pull».
В процесі розв’язку поставлених задач слід мати на увазі наступні поперед-
ньо проаналізовані і сформульовані вимоги до орного агрегату за схемою «push-
pull» на базі трактора серії ХТЗ-160:
- при роботі в агрегаті з переднім та заднім навісними плугами трактор
ХТЗ-160 повинен рухатися колесами правого борту в борозні;
- опорне колесо фронтального плуга в процесі роботи агрегату переміщу-
ється поза борозною.