Page 154 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 154

154


                                                         ВСТУП

                   Як  показує  узагальнення  практичного  досвіду,  в  природно  -  кліматичних
            умовах нашої країни чільне місце в найближчому майбутньому займатиме розді-
            льний спосіб збирання зернових колосових культур, здійснюваний за допомогою
            валкових жниварок.
                   З метою суттєвого зменшення втрат вологи агротехнічним фоном, одночас-
            но зі скошуванням рослин у валки слід здійснювати принаймні мілке розпушення
            ґрунту у міжвалковому просторі.  Основним технічним засобом, призначеним для
            практичної  реалізації  таких  технологічних  операцій,  слід  розглядати  комбінова-
            ний агрегат у складі трактора, навісної валкової жниварки і навісного ґрунтообро-
            бного знаряддя.
                   Енергетичний засіб при цьому повинен мати високі технологічні властивос-
            ті, що обумовлюється наявністю у нього переднього і заднього навісних механіз-
            мів, переднього і заднього валів відбору потужності, а також реверсивного посту
            керування  та/або  реверсивної  трансмісії.  Повністю  таким вимогам  відповідають
            орно-просапні трактори серії ХТЗ-121/160. Використання їх технологічних влас-
            тивостей для розв’язання задачі скошування зернових у валки з одночасним лу-
            щенням міжвалкового простору і є провідною ідеєю даної роботи.
                   Перспективи підвищення продуктивності праці, зменшення питомих витрат
            палива тощо машинно-тракторними агрегатами на основі тракторів тягової кон-
            цепції практично вичерпані. Розв’язати цю проблему можна лише шляхом реалі-
            зації тягово-енергетичної концепції розвитку енергетичних засобів на основі  бло-
            ково - модульної їх побудови. Теоретичні та практичні аспекти використання МЕЗ
            в технологічних варіантах розроблені. За результатами досліджень обґрунтовано
            конструктивно-технологічні схеми блоково-модульних МТА.
                   Встановлено, що для забезпечення задовільної керованості і стійкості руху,
            а також повороткості блоково-модульних машинно-тракторних агрегатів у гори-
            зонтальній площині технологічний модуль МЕЗ на гоні повинен бути нерухомим,
            а поворотній смузі - рухомим відносно енергетичного. Відносна нерухомість ЕМ і
            ТМ  на  робочому  гоні  забезпечується  автоматичним  блокуванням  вертикального
            шарніру останнього. Проте, таке конструктивне рішення з одного боку - забезпе-
            чує стійкість і керованість руху блоково-модульних МТА, а з другого – породжує
            низку недоліків.
                   Наявність нерозв’язаних питань створює передумови для проведення дослі-
            джень, метою яких є розробка рекомендацій з підвищення стійкості та керованос-
            ті транспортного руху блоково-модульного МТА шляхом обґрунтування схеми і
            параметрів з’єднання технологічного модуля МЕЗ з енергетичним у горизонталь-
            ній площині.
                   В основу досягнення поставленої мети покладено перевірку сформульованої
            нами робочої гіпотези, суть якої полягає в наступному: правильний вибір ступе-
            ню демпфірування системи з’єднання технологічного модуля МЕЗ з енергетичним
            у  горизонтальній  площині  дозволить  забезпечити  задовільну  стійкість  і  керова-
            ність руху блоково-модульного МТА.
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159