Page 155 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 155
155
1 ПРОГРАМА ДОСЛІДЖЕНЬ
1.1. Дослідження впливу схеми та режимів роботи жниварко-лущильного аг-
регату на експлуатаційно-технологічні і якісні показники його роботи.
1.2. Теоретичний аналіз стійкості та керованості транспортного руху навіс-
ного МТА на основі модульного енергетичного засобу
2 МЕТОДИКА ДОСЛІДЖЕНЬ
2.1. Програма експериментальних досліджень жниварко-лущильного МТА
включала лабораторно-польові та експлуатаційні його випробування.
Під час проведення експериментів передбачалось:
- дослідження впливу подрібнення стерні с.-г. культури та швидкості руху
жниварно - лущильного МТА на динаміку зміни вологості ґрунту;
- визначення впливу конструктивної схеми та режиму роботи жниварно -
лущильного агрегату на керованість його руху та якісні показники роботи;
- проведення експлуатаційно-технологічної оцінки роботи агрегату.
Дослідження впливу подрібнення стерні сільськогосподарської культури у
міжвалковому просторі та швидкості руху жниварко-лущильного агрегату на ди-
наміку зміни вологості ґрунту здійснювали шляхом вимірювання цього показника
в шарі 0…15 см кожного третього дня. Спостереження вели на двох ділянках:
злущеній і не злущеній з чотирикратною повторністю.
На тій ділянці, де здійснювалося подрібнення (лущення) стерні с.-г. культу-
ри, дослідний агрегат рухався на двох передачах, одна із яких дозволяла реалізу-
вати максимально можливий швидкісний режим. Саме варіацією швидкості руху
передбачалося змінювати глибину обробітку грунту дисковою бороною аби в по-
дальшому визначити вплив цього параметру на динаміку вологості ґрунтового се-
редовища. На порівняльній ділянці подрібнення грунту у між валковому просторі
не здійснювалося.
Для визначення впливу конструктивної схеми та режиму роботи жниварно -
лущильного агрегату на керованість його руху та якісні показники роботи поле
розбивали на дослідні ділянки, довжиною не менше 250 м кожна. МТА здійсню-
вав робочий хід (туди й назад) з максимально-можливою швидкістю. Ґрунтообро-
бне знаряддя приєднувалося до трактора при цьому за схемами, описаними на по-
чатку даного параграфу.
Експлуатаційно-технологічні випробування жниварко-лущильного агрегату
здійснювали у відповідності з методикою ГОСТ 24055 – 88. За агрегатом впро-
довж трьох контрольних змін вели хронометражні спостереження. МТА рухався
на одній і тій же передачі.
Під час проведення лабораторно-польових досліджень жниварно - лущиль-
ного агрегату на аналогово-цифровий перетворювач (АЦП) синхронно реєструва-
лись:
- кут повороту керованих коліс трактора (α);
- курсовий кут трактора (φ);
- оберти колеса переднього мосту (n ).
к