Page 155 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 155

155

                                           1  ПРОГРАМА ДОСЛІДЖЕНЬ

                   1.1.  Дослідження впливу схеми та режимів роботи жниварко-лущильного аг-
                         регату на експлуатаційно-технологічні і якісні показники його роботи.
                   1.2.  Теоретичний аналіз стійкості та керованості транспортного руху навіс-
                         ного МТА на основі модульного енергетичного засобу

                                           2  МЕТОДИКА ДОСЛІДЖЕНЬ

                   2.1.  Програма  експериментальних  досліджень  жниварко-лущильного  МТА
            включала лабораторно-польові та експлуатаційні його випробування.
                   Під час проведення експериментів передбачалось:
                   -  дослідження впливу подрібнення стерні с.-г. культури та швидкості руху
                       жниварно - лущильного МТА на динаміку зміни вологості ґрунту;
                   -  визначення впливу конструктивної схеми та режиму роботи жниварно -
                         лущильного агрегату на керованість його руху та якісні показники роботи;
                   -  проведення експлуатаційно-технологічної оцінки роботи агрегату.
                   Дослідження впливу подрібнення стерні сільськогосподарської культури у
            міжвалковому просторі та швидкості руху жниварко-лущильного агрегату на ди-
            наміку зміни вологості ґрунту здійснювали шляхом вимірювання цього показника
            в  шарі  0…15  см  кожного  третього  дня.  Спостереження  вели  на  двох  ділянках:
            злущеній і не злущеній з чотирикратною повторністю.
                   На тій ділянці, де здійснювалося подрібнення (лущення) стерні с.-г. культу-
            ри, дослідний агрегат рухався на двох передачах, одна із яких дозволяла реалізу-
            вати максимально можливий швидкісний режим. Саме варіацією швидкості руху
            передбачалося змінювати глибину обробітку грунту дисковою бороною аби в по-
            дальшому визначити вплив цього параметру на динаміку вологості ґрунтового се-
            редовища. На порівняльній ділянці подрібнення грунту у між валковому просторі
            не здійснювалося.
                   Для визначення впливу конструктивної схеми та режиму роботи жниварно -
            лущильного агрегату на керованість його руху та якісні показники роботи поле
            розбивали на дослідні ділянки, довжиною не менше 250 м кожна. МТА здійсню-
            вав робочий хід (туди й назад) з максимально-можливою швидкістю. Ґрунтообро-
            бне знаряддя приєднувалося до трактора при цьому за схемами, описаними на по-
            чатку даного параграфу.
                   Експлуатаційно-технологічні випробування жниварко-лущильного агрегату
            здійснювали у відповідності з методикою ГОСТ 24055 – 88. За агрегатом впро-
            довж трьох контрольних змін вели хронометражні спостереження. МТА рухався
            на одній і тій же передачі.
                   Під час проведення лабораторно-польових досліджень жниварно - лущиль-
            ного агрегату на аналогово-цифровий перетворювач (АЦП) синхронно реєструва-
            лись:
                   -  кут повороту керованих коліс трактора (α);
                   -  курсовий кут трактора (φ);
                   -  оберти колеса переднього мосту (n ).
                                                                 к
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160