Page 148 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 148
148
Додаток Л
Приклад тез
на науково-технічну конференцію
УДК 631.37
ПЕРЕДУМОВИ РОЗРОБЛЕННЯ ОРНОГО МТА
ІЗ ФРОНТАЛЬНИМ ТА ЗАДНЬОНАВІСНИМ ПЛУГАМИ
Кістечок О.Д., аспірант,
Таврійський державний агротехнологічний університет,
Тел. (0619) 42-06-94
Однією із найбільш важливих задач сільськогосподарського виробництва
було і залишається зменшення енергетичних витрат на оранці. Першим кроком в
напрямку розв’язання цієї проблеми є підвищення тягово-зчіпних властивостей
трактора. В складі орного МТА це можна здійснити шляхом використання крім
заднього, ще й фронтального плугів.
За такого конструктивного рішення вертикальна складова тягового опору
передньонавісного знаряддя разом з його експлуатаційною масою довантажує ке-
ровані колеса трактора. В результаті це обумовлює зменшення буксування рушіїв
енергетичного засобу, підвищення стійкості і керованості руху орного МТА і, в
кінцевому рахунку, зменшення питомих витрат палива.
Застосування орних агрегатів із передньо- та задньонавісними плугами є ак-
туальним і перспективним. Закордонна і вітчизняна практика випробувань та
експлуатації таких МТА дозволила виявити наступні їх переваги:
- збільшення конструктивної ширини захвату, а значить і продуктивності
праці. Досягається це за рахунок зростання тягового зусилля енергетич-
ного засобу, зчіпна маса якого збільшується внаслідок взаємодії з фрон-
тальним знаряддям;
- економія витрат палива за рахунок зменшення буксування рушіїв трак-
тора завдяки зростанню його зчіпної маси при агрегатуванні з фронталь-
ним плугом;
- зменшення металоємкості у порівнянні з орним машинно-тракторним аг-
регатом, зчіпна маса якого збільшується шляхом баластування енергети-
чного засобу.
До недоліків орних агрегатів за схемою «push-pull» слід віднести:
- збільшення кінематичної довжини агрегату, що потенційно може привес-
ти до відповідного зростання ширини поворотної смуги та невиробничих
витрат часу, пов’язаних із поворотами орного МТА;
- можливе погіршення стійкості робочого руху, обумовлене наявністю
фронтального плуга;
- більш напружений режим роботи механізатора, викликаний необхідніс-
тю слідкування за роботою як заднього, так і переднього плугів;
- складність конструкції та регулювань фронтальних плугів.