Page 148 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 148

148

                                                                                                   Додаток Л
                                                       Приклад тез
                                         на науково-технічну конференцію

                   УДК 631.37

                                ПЕРЕДУМОВИ  РОЗРОБЛЕННЯ  ОРНОГО  МТА
                         ІЗ  ФРОНТАЛЬНИМ  ТА  ЗАДНЬОНАВІСНИМ  ПЛУГАМИ

                   Кістечок О.Д., аспірант,
                   Таврійський державний агротехнологічний університет,
                   Тел. (0619) 42-06-94


                   Однією  із  найбільш  важливих  задач  сільськогосподарського  виробництва
            було і залишається зменшення енергетичних витрат на оранці. Першим кроком в
            напрямку  розв’язання  цієї  проблеми  є  підвищення  тягово-зчіпних  властивостей
            трактора. В складі орного МТА це можна здійснити шляхом використання крім
            заднього, ще й фронтального плугів.
                   За  такого  конструктивного  рішення  вертикальна  складова  тягового  опору
            передньонавісного знаряддя разом з його експлуатаційною масою довантажує ке-
            ровані колеса трактора. В результаті це обумовлює зменшення буксування рушіїв
            енергетичного засобу, підвищення стійкості і керованості руху орного МТА і, в
            кінцевому рахунку, зменшення питомих витрат палива.
                   Застосування орних агрегатів із передньо- та задньонавісними плугами є ак-
            туальним  і  перспективним.  Закордонна  і  вітчизняна  практика  випробувань  та
            експлуатації таких МТА дозволила виявити наступні їх переваги:
                   -  збільшення конструктивної ширини захвату, а значить і продуктивності
                       праці. Досягається це за рахунок зростання тягового зусилля енергетич-
                       ного засобу, зчіпна маса якого збільшується внаслідок взаємодії з фрон-
                       тальним знаряддям;
                   -  економія витрат палива за рахунок зменшення  буксування рушіїв трак-
                       тора завдяки зростанню його зчіпної маси при агрегатуванні з фронталь-
                       ним плугом;
                   -  зменшення металоємкості у порівнянні з орним машинно-тракторним аг-
                       регатом, зчіпна маса якого збільшується шляхом баластування енергети-
                       чного засобу.
                   До недоліків орних агрегатів за схемою «push-pull» слід віднести:
                   -  збільшення кінематичної довжини агрегату, що потенційно може привес-
                       ти до відповідного зростання ширини поворотної смуги та невиробничих
                       витрат часу, пов’язаних із поворотами орного МТА;
                   -  можливе  погіршення  стійкості  робочого  руху,  обумовлене  наявністю
                       фронтального плуга;
                   -  більш напружений режим роботи механізатора, викликаний необхідніс-
                       тю слідкування за роботою як заднього, так і переднього плугів;
                   -  складність конструкції та регулювань фронтальних плугів.
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153