Page 199 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 199

199

                   Одержано нові аналітичні залежності, які дозволять обґрунтувати вибір конс-
            труктивних параметрів переднього навісного механізму орно-просапного трактора і
            зчіпних пристроїв фронтальних машин/знарядь, що з ним агрегатуються.
                   Вперше запропоновано новий показник оцінки кінематичної невідповіднос-
            ті в приводі переднього і заднього мостів орно-просапного трактора, який, на від-
            міну від відомих, пов’язує дійсні значини вертикального навантаження рушіїв з їх
            конструктивними параметрами, забезпечуючи при цьому мінімальний шкідливий
            вплив ходової системи енергетичного засобу на грунт.
                   Дістали  подальший  розвиток  наукові  аспекти  обґрунтування  схем  і  конс-
            труктивних  параметрів  машинно-тракторних  агрегатів  на  базі  орно-просапних
            енергетичних засобів при реалізації ними принципово нових технологій вирощу-
            вання  сільськогосподарських  культур  із  застосуванням  постійної  технологічної
            колії та смугового основного обробітку грунту.
                   Практичне значення одержаних результатів.
                   Результати  досліджень  автора  з  розробки  системи  агрегатування  орно-
            просапних тракторів впроваджені Міністерством аграрної політики України (2005 р.)
            та Державною установою Науково-методичний центр інформаційно-аналітичного за-
            безпечення діяльності   вищих   навчальних  закладів «Агроосвіта» (2013 р).
                   Практичні рекомендації ефективного використання орно-просапних тракто-
            рів  сімейства  ХТЗ-160  впроваджені  Публічним  акціонерним  товариством  «Хар-
            ківський тракторний завод ім. С. Орджонікідзе» при розробці тракторів сучасного
            технічного рівня і формуванні системи машин і знарядь ( в т.ч. і фронтальних),
            призначених для агрегатування з вказаними енергетичними засобами.
                   На підставі отриманих результатів досліджень під керівництвом автора ви-
            готовлені і у господарствах Запорізької області на площі більше 1500 га успішно
            застосовані широкозахватні та комбіновані МТА на основі орно-просапних трак-
            торів  сімейства  ХТЗ-160:  жниварно-лущильний  (ХТЗ-16131+ЖВН-6Б+БДН-3),
            посівний    (ХТЗ-16131+12-и  рядна  сівалка  «Optima»),  просапний  (ХТЗ-
            16131+КРН-8,4), силосозбиральний (ХТЗ-16131+КСС-2,6), орно-подрібнювальний
            (ХТЗ-16131+ПРР-1,5+  ПЛН-4-35),  боронувальний    (ХТЗ-16131    зі    здвоєними
            шинами  +  СГ-21),  орний  (ХТЗ-16131+ПЛН-5-35),  дисквально-чизельний  (ХТЗ-
            16132 + БДН-3+ПЧ-2,5).
                   Основні положення виконаного дослідження використані в навчальному проце-
            сі, зокрема в Таврійському державному агротехнологічному (м. Мелітополь) і Дніп-
            ропетровському  державному  аграрно-економічному  університетах,  де  протягом
            останніх 5 років викладаються в дисципліні «Машиновикористання в землеробстві».
                   Особистий внесок здобувача полягає в розробці методики оцінювання техно-
            логічної універсальності орно-просапних тракторів 7, 17–19, математичних моделей
            руху комбінованих МТА в горизонтальній та поздовжньо-вертикальній площинах 1,
            2, 6, 22, виведенні нового показника кінематичної невідповідності в приводі мостів

            орно-просапного трактора 32, розробці і практичній реалізації схем агрегатування
            комбінованих МТА 1, 2, 3, 5, 16, 21, 25–27, 28, 30, 36–39, розробці методик експери-
            ментальних досліджень і методів оброблення отриманих результатів 10, 13, 23, 31,
            розробці рекомендацій з вибору  оптимальних конструктивних та кінематичних пара-
   194   195   196   197   198   199   200   201   202