Page 199 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 199
199
Одержано нові аналітичні залежності, які дозволять обґрунтувати вибір конс-
труктивних параметрів переднього навісного механізму орно-просапного трактора і
зчіпних пристроїв фронтальних машин/знарядь, що з ним агрегатуються.
Вперше запропоновано новий показник оцінки кінематичної невідповіднос-
ті в приводі переднього і заднього мостів орно-просапного трактора, який, на від-
міну від відомих, пов’язує дійсні значини вертикального навантаження рушіїв з їх
конструктивними параметрами, забезпечуючи при цьому мінімальний шкідливий
вплив ходової системи енергетичного засобу на грунт.
Дістали подальший розвиток наукові аспекти обґрунтування схем і конс-
труктивних параметрів машинно-тракторних агрегатів на базі орно-просапних
енергетичних засобів при реалізації ними принципово нових технологій вирощу-
вання сільськогосподарських культур із застосуванням постійної технологічної
колії та смугового основного обробітку грунту.
Практичне значення одержаних результатів.
Результати досліджень автора з розробки системи агрегатування орно-
просапних тракторів впроваджені Міністерством аграрної політики України (2005 р.)
та Державною установою Науково-методичний центр інформаційно-аналітичного за-
безпечення діяльності вищих навчальних закладів «Агроосвіта» (2013 р).
Практичні рекомендації ефективного використання орно-просапних тракто-
рів сімейства ХТЗ-160 впроваджені Публічним акціонерним товариством «Хар-
ківський тракторний завод ім. С. Орджонікідзе» при розробці тракторів сучасного
технічного рівня і формуванні системи машин і знарядь ( в т.ч. і фронтальних),
призначених для агрегатування з вказаними енергетичними засобами.
На підставі отриманих результатів досліджень під керівництвом автора ви-
готовлені і у господарствах Запорізької області на площі більше 1500 га успішно
застосовані широкозахватні та комбіновані МТА на основі орно-просапних трак-
торів сімейства ХТЗ-160: жниварно-лущильний (ХТЗ-16131+ЖВН-6Б+БДН-3),
посівний (ХТЗ-16131+12-и рядна сівалка «Optima»), просапний (ХТЗ-
16131+КРН-8,4), силосозбиральний (ХТЗ-16131+КСС-2,6), орно-подрібнювальний
(ХТЗ-16131+ПРР-1,5+ ПЛН-4-35), боронувальний (ХТЗ-16131 зі здвоєними
шинами + СГ-21), орний (ХТЗ-16131+ПЛН-5-35), дисквально-чизельний (ХТЗ-
16132 + БДН-3+ПЧ-2,5).
Основні положення виконаного дослідження використані в навчальному проце-
сі, зокрема в Таврійському державному агротехнологічному (м. Мелітополь) і Дніп-
ропетровському державному аграрно-економічному університетах, де протягом
останніх 5 років викладаються в дисципліні «Машиновикористання в землеробстві».
Особистий внесок здобувача полягає в розробці методики оцінювання техно-
логічної універсальності орно-просапних тракторів 7, 17–19, математичних моделей
руху комбінованих МТА в горизонтальній та поздовжньо-вертикальній площинах 1,
2, 6, 22, виведенні нового показника кінематичної невідповідності в приводі мостів
орно-просапного трактора 32, розробці і практичній реалізації схем агрегатування
комбінованих МТА 1, 2, 3, 5, 16, 21, 25–27, 28, 30, 36–39, розробці методик експери-
ментальних досліджень і методів оброблення отриманих результатів 10, 13, 23, 31,
розробці рекомендацій з вибору оптимальних конструктивних та кінематичних пара-