Page 198 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 198
198
оцінити технічну здійсненність і виробничу ефективність застосування
орно-просапних тракторів в колійній системі землеробства;
провести експлуатаційно-технологічні дослідження і здійснити техніко-
економічну оцінку комбінованих та широкозахватних агрегатів на базі орно-
просапних тракторів;
розробити науково-обґрунтовані рекомендації з вибору схем і параметрів
МТА на базі орно-просапних тракторів, які забезпечують високі експлуатаційно-
технологічні показники їх роботи.
Об'єкт дослідження процеси функціонування комбінованих та широкоза-
хватних машино-тракторних агрегатів на основі орно-просапних тракторів як ди-
намічних та технологічних систем.
Предмет дослідження закономірності впливу схем та конструктивних па-
раметрів машинно-тракторних агрегатів на ефективність агрегатування орно-
просапних тракторів.
Методи дослідження. Теоретичні дослідження, синтез конструктивних
схем, параметрів і режимів роботи комбінованих та високопродуктивних МТА на
основі тракторів з широкими технологічними властивостями здійснювали шляхом
моделювання на ПЕОМ умов їх функціонування. В основу методів дисертаційно-
го дослідження покладено положення теоретичної механіки, теорії трактора, ста-
тистичної динаміки та теорії автоматичного регулювання лінійних динамічних
систем при відтворенні ними статистично випадкових керуючих та збурювальних
вхідних впливів. Технологічну ефективність орно-просапних тракторів оцінювали
методами теорії інженерного прогнозування.
Експериментальні дослідження проводили як за загальноприйнятими, так і
розробленими методиками і передбачали використання сучасного тензометрично-
го, навігаційного та відеознімального обладнання. Оброблення дослідних даних
здійснювали на ПЕОМ із застосуванням теорії імовірності, регресійного, а також
кореляційно-спектрального аналізів.
Наукова новизна одержаних результатів.
Виведено нову аналітичну залежність, яка дозволяє визначити кількісну оцін-
ку технологічної універсальності орно-просапних тракторів при їх комбінованому
агрегатуванні із фронтальними та задньонавісними і причіпними машинами
/знаряддями.
Дістали подальший розвиток диференціальні рівняння плоско-паралельного
руху комбінованих і асиметричних машинно-тракторних агрегатів на основі орно-
просапного трактора, які дозволяють здійснювати достовірне обґрунтування но-
вих схем, конструктивних параметрів та режимів роботи МТА з огляду на їх при-
йнятну керованість і стійкість руху у горизонтальній площині.
Розроблено нові математичні моделі функціонування комбінованих МТА у поз-
довжньо-вертикальній площині, застосування яких дозволяє підвищити плавність ру-
ху агрегатів з урахуванням кінематичних і силових взаємозв’язків орно-просапного
трактора із фронтальними та задньоагрегатованими машинами / знаряддями.
На підставі складених нових рівнянь руху МТА на поворотній смузі вперше
встановлено закономірності впливу конструктивних параметрів машин/знарядь і
орно-просапного трактора на показники його повороту.