Page 198 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 198

198

                     оцінити  технічну  здійсненність  і  виробничу  ефективність  застосування
            орно-просапних тракторів в колійній системі землеробства;
                     провести  експлуатаційно-технологічні  дослідження  і  здійснити  техніко-
            економічну  оцінку  комбінованих  та  широкозахватних  агрегатів  на  базі  орно-
            просапних тракторів;
                    розробити науково-обґрунтовані рекомендації з вибору схем і параметрів
            МТА на базі орно-просапних тракторів, які забезпечують високі експлуатаційно-
            технологічні показники їх роботи.
                   Об'єкт дослідження  процеси функціонування комбінованих та широкоза-
            хватних машино-тракторних агрегатів на основі орно-просапних тракторів як ди-
            намічних та технологічних систем.
                   Предмет дослідження  закономірності впливу схем та конструктивних па-
            раметрів  машинно-тракторних  агрегатів  на  ефективність    агрегатування  орно-
            просапних тракторів.
                   Методи  дослідження.  Теоретичні  дослідження,  синтез  конструктивних
            схем, параметрів і режимів роботи комбінованих та високопродуктивних МТА на
            основі тракторів з широкими технологічними властивостями здійснювали шляхом
            моделювання на ПЕОМ умов їх функціонування. В основу методів дисертаційно-
            го дослідження покладено положення теоретичної механіки, теорії трактора, ста-
            тистичної  динаміки  та  теорії  автоматичного  регулювання  лінійних  динамічних
            систем при  відтворенні ними статистично випадкових керуючих та збурювальних
            вхідних впливів. Технологічну ефективність орно-просапних тракторів оцінювали
            методами теорії інженерного прогнозування.
                   Експериментальні дослідження проводили як за загальноприйнятими, так і
            розробленими методиками і передбачали використання сучасного тензометрично-
            го,  навігаційного та  відеознімального обладнання. Оброблення дослідних даних
            здійснювали на ПЕОМ із застосуванням теорії імовірності, регресійного, а також
            кореляційно-спектрального аналізів.
                   Наукова новизна одержаних результатів.
                   Виведено нову аналітичну залежність, яка дозволяє визначити  кількісну оцін-
            ку  технологічної  універсальності  орно-просапних  тракторів  при  їх  комбінованому
            агрегатуванні  із  фронтальними  та  задньонавісними  і  причіпними  машинами
            /знаряддями.
                   Дістали подальший розвиток диференціальні рівняння плоско-паралельного
            руху комбінованих і асиметричних машинно-тракторних агрегатів на основі орно-
            просапного трактора, які дозволяють здійснювати достовірне обґрунтування но-
            вих схем, конструктивних параметрів та режимів роботи МТА з огляду на їх при-
            йнятну керованість і стійкість руху у горизонтальній площині.
                   Розроблено нові математичні моделі функціонування комбінованих МТА у поз-
            довжньо-вертикальній площині, застосування яких дозволяє підвищити плавність ру-
            ху агрегатів  з  урахуванням кінематичних і силових  взаємозв’язків орно-просапного
            трактора із фронтальними та задньоагрегатованими машинами / знаряддями.
                   На підставі складених нових рівнянь руху МТА на поворотній смузі вперше
            встановлено закономірності впливу конструктивних параметрів машин/знарядь і
            орно-просапного трактора на показники його повороту.
   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202