Page 196 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 196

196

                                                                                                   Додаток Р

                                                         Приклад
                                 загальної характеристики дисертаційної роботи


                             Тема: Механіко-технологічні основи агрегатування
                                             орно-просапних тракторів


                                  ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА РОБОТИ

                   Актуальність теми. В Україні сільське господарство нині виступає основ-
            ною рушійною силою всієї економіки. Тому держава повинна мати чітку трактор-
            ну політику, організаційну основу якої складає типаж тракторів.
                   Із формально існуючого нині типорозмірного ряду енергетичних засобів для
            ефективного вирощування сільськогосподарських культур на півдні країни потрі-
            бні універсально-просапні трактори тягового класу 2 і енергетичні засоби загаль-
            ного призначення тягового класу 3.
                   Нині в нашій країні зазначених універсально-просапних тракторів немає. Із-
            за цього сільгоспвиробники змушені зі значними для себе збитками реалізовувати
            менш  ефективний  комплекс  машин  на  основі  універсально-просапних  енерге-
            тичних засобів тягового класу 1,4.
                   Вітчизняні колісні енергетичні засоби тягового класу 3 створюють суттєві
            проблеми при їх використанні на вирощуванні просапних культур. Для агрегату-
            вання з плугами вони є мало привабливими, оскільки мають відносно велику ко-
            лію і широкі шини. Технологічні властивості тракторів цього класу також досить
            обмежені, оскілки вони не мають переднього навісного механізму, переднього ва-
            лу і інших систем відбору потужності, реверсивного посту керування тощо.
                   Найбільш привабливими є енергетичні засоби, які можуть практично з од-
            наковою ефективністю використовуватися як на операціях основного і поверхне-
            вого обробітку грунту, так і на вирощуванні зернових колосових та просапних ку-
            льтур. Згідно із запропонованим нами визначенням щодо призначення це мають
            бути орно-просапні колісні енергетичні засоби з такими технологічним властиво-
            стями, які забезпечують їм високу універсальність практичного застосування.
                   Вітчизняною промисловістю освоєно виробництво тракторів сімейства ХТЗ-
            160,  які  потенційно  відповідають  цим вимогам.  Поєднавши  в одній  конструкції
            тягово-зчіпні показники трактора тягового класу 3 і параметри ходової системи
            тракторів класу 2, вони обладнані фронтальними навісним механізмом і валом ві-
            дбору потужності, реверсивними трансмісію і постом керування тощо. Це ство-
            рює передумови реалізації на їх основі нових перспективних широкозахватних і
            комбінованих машинно-тракторних агрегатів (МТА).
                   Водночас, ефективна практична реалізація потенційних технологічних влас-
            тивостей  орно-просапних  тракторів нині  відсутня.  Внаслідок  цього  сільськогос-
            подарське виробництво країни відчуває нестачу високопродуктивних, енергооща-
            дних та екологічно безпечних машинно-тракторних агрегатів.
   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201