Page 197 - МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
P. 197

197

                   Обумовлена цим несвоєчасність та низька техніко-економічна ефективність
            виконання технологічних операцій тих чи інших технологій вирощування сільсь-
            когосподарських  культур  породжує  народногосподарську  проблему.  Проте  її
            розв’язання практично неможливе без вирішення відповідної науково-технічної
            проблеми. Суть її полягає в розробленні системи ефективного агрегатування ор-
            но-просапних тракторів з широкими технологічними властивостями.
                   Відома нині методологія вибору конструктивних схем, обґрунтування пара-
            метрів та режимів роботи широкозахватних і комбінованих машинно-тракторних
            агрегатів  на  основі  серійних  енергетичних  засобів  практично  не  підходить  для
            розв’язання вищеозначеної науково-технічної проблеми.
                   Конструктивно-технологічні  особливості  орно-просапних  тракторів  вима-
            гають розробки принципово іншої системи їх агрегатування. Використання поте-
            нційних  технологічних  властивостей  цих  енергетичних  засобів  для  розв’язання
            проблеми забезпечення сільськогосподарського виробництва України високопро-
            дуктивними,  енергоощадними  та  екологічно  безпечними  машинно-тракторними
            агрегатами – є науковою гіпотезою даної дисертаційної роботи.
                   Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами.
                   Дослідження, що склали основу дисертаційної роботи, виконувались у Таврій-
            ському державному агротехнологічному університеті за державною програмою «Ро-
            зробка наукових основ, систем, технологій і технічних засобів для забезпечення про-
            довольчої безпеки південного регіону України» (2000-2010 рр., №№ державної ре-
            єстрації 0106U001219 і 0107U008957), державною програмою «Розробити адаптова-
            ні до умов півдня України енергоощадні технології і комплекси машин на основі но-
            вих енергетичних засобів» (2011-2014 рр. № державної реєстрації 0111U002562) та
            господарчим договором за №1-2009 від 28.04. 2009 р. з публічним акціонерним то-
            вариством «Харківський тракторний завод ім. С. Орджонікідзе».
                   Мета і задачі дослідження. Метою дослідження є покращення техніко-
            експлуатаційних показників роботи МТА на основі орно-просапних тракторів шля-
            хом розроблення і впровадження основ їх агрегатування.
                   Задачі дослідження:
                   –  провести аналіз сучасного стану досліджень використання технологічних
            властивостей мобільних енергетичних засобів при їх агрегатуванні із сільськогос-
            подарськими машинами та знаряддями;
                    розробити методику оцінки технологічних властивостей орно-просапних тра-
            кторів з урахуванням їх конструктивних особливостей і універсальності застосування;
                    розробити теорію плоско-паралельного руху комбінованих та асиметрич-
            них машинно-тракторних агрегатів і оцінити вплив їх схем, конструктивних па-
            раметрів та режимів роботи на керованість і стійкість у горизонтальній площині;
                   –  розробити  математичні  моделі  функціонування  МТА  в  поздовжньо-
            вертикальній площині і на їх основі дослідити вплив кінематичних і силових па-
            раметрів орно-просапного трактора та фронтальних і агрегатованих ззаду машин
            /знарядь на динаміку руху агрегатів;
                   –   дослідити вплив конструктивних параметрів МТА на їх повороткість та
            величину  кінематичної  невідповідності  в  приводі  ходової  системи  орно-
            просапного трактора;
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202