Page 73 - МНД_ЛЗ
P. 73

Кожна стаття починається із вступу, у якому висвітлюється пос-

            тановка наукової проблеми, її актуальність, зв'язок з найважливішими

            завданнями державного та регіонального рівнів, значення для розвит-

            ку певної галузі науки або практичної діяльності.

                    Бажано,  щоб  у  вступній  частині  автор  привів  короткий  аналіз

            результатів наукових досліджень попередників, які розглядували по-

            дібну проблему. Особливу увагу слід звернути на ті невирішені ними

            питання, які складають основу власних наукових напрацювань.

                  Після  висвітлення  суті  проблеми  автор  у  стислій  формі  форму-

            лює  мету  статті.  Її  зміст  повинен  розкривати  головну  ідею  даної

            публікації,  яка  доповнює  або  поглиблює  вже  відомі  підходи.  При

            цьому бажано звернути увагу на уведення до наукового обігу нових

            рекомендацій,  закономірностей  або  уточнення  відомих  раніше,  але

            недостатньо вивчених. Читач зможе краще оцінити докази, які будуть

            викладені автором у науковій статті, якщо він знатиме на досягнення

            якої мети вони направлені.

                  Дуже  важливою  частиною  наукового  твору  є  виклад  методики

            досліджень. Причому, як експериментальних, так і теоретичних. До-

            статня повнота матеріалу цієї рубрики дозволяє читачеві оцінити на-

            уково-методичний рівень наукового пошуку і достовірність його ре-

            зультатів.  Більше  того,  повнота  інформації  методичного  характеру

            дає можливість іншим дослідникам порівнювати їх результати із ти-

            ми, які викладені у науковій статті.

                  У більшості видань вони подаються під рубрикою «Результати і

            обговорення». Водночас, багато науковців-початківців основну увагу

            приділяють  лише  висвітленню  результатів  досліджень.  При  цьому

            поза  їх  увагою  проходить  той  факт,  що  читача  найбільше  цікавить

            саме аналіз (тобто обговорення) отриманих даних. Тим більше, коли

            встановлюються такі нові закономірності, природа яких не є тривіа-







                                                           73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78