5.2. Основні ремонтні операції

У процесі ремонту виконують наступні основні операції.

Машина або апарат відключається від мережі комунікації, знімаються паси, роз'єднуються півмуфти валу двигуна, з резервуарів зливається мастило. Якщо це апарат, то його звільняють від середовища що його заповнює, використовуючи дренажі для зливу самопливом, продувають парою або повітрям, промивають водою і т.д. Після цього обладнання відключають від системи, встановлюючи заглушки на фланцевих з'єднаннях до запірної арматури або після неї. Заглушки повинні мати добре помітний хвостовик з позначеним номером.

       image022.png

а) – муфта для з’єднання валів; б) – муфта кулачкова; в) – муфта запобіжна.

         Рис. 5.2.1. Різновиди муфт.

 

         image023.png

          Рис. 5.2.2. Різновиди клинових та зубчастих пасів передачі.

 

 image024.png

 image025.jpg

Рис.5.2.3. Різновиди трубопровідної запірної арматури.

 

Після чого виконують:

чистку і мийку обладнання;

дефектацію і сортування деталей;

відновлення або заміну зношених деталей;

балансування роторів;

збірку машини або апарату;

індивідуальні випробування і здачу в наладку.

Перед початком ремонту обладнання ретельно миють і очищають від залишків продукту, мастила та інших забруднень. Поверхні, що стикаються з продуктами, чистять щітками, миють гарячими розчинами кальцинованої содою або каустичної соди, гарячою водою і обробляють парою.

Мийка двигуна каустичною содою

image026.png

Для чищення картерів обладнання їх промивають гарячим мастилом, пічним топковим газом, гасом і гарячою водою. Застосування гасу і пічного палива, що мають сильний запах, в виробничих цехах не допускається щоб уникнути браку продукції, що виробляється на машинах і апаратах, близько розташованих від устаткування, що ремонтується.

Перед розбиранням обладнання необхідно вивчити особливості конструкції машини і намітити послідовність її розбирання. При цьому слід встановити призначення і взаємодію окремих вузлів і деталей. У першу чергу знімають ті деталі і складальні одиниці, які перешкоджають подальшому розбиранню. Складне по конструкції обладнання розбирають в наступному порядку: спочатку на групи складальних одиниць, групи - на окремі складальні одиниці, складальні одиниці - на деталі. Деталі необхідно укладати в тій послідовності, в якій їх знімають з машини.

Очищення деталей від забруднень і іржі після розбирання машини виконують за допомогою дерев'яних лопаток, стрижнів і скребків. Крім того, деталі відмочують в гасі, для чого використовують дві ємності: першу - для попереднього відмочування, другу - для остаточної промивки. Тривалість відмочування попередньо очищених деталей 1-8 год, після чого їх витирають насухо ганчіркою. Деталі обробляють в гарячому розчині каустичної соди, потім промивають в гарячій воді і просушують.

Очищення металу від корозії механічним та хімічним способами

image027.png

Мастильні канавки і отвори в деталях продувають стисненим повітрям.

Балансування роторів (деталей) може бути статичним або динамічним. Залежно від кутової швидкості і відношення ширини  b деталі що обертається до її діаметру d вибирають спосіб балансування по даним таблиці 1.

 

Таблиця 1 – Дані для вибору способу балансування

Кутова швидкість деталі, м / с

Відношення ширини  до діаметру, b / d

Балансування

1 - 6

будь-яке

статичне

6 - 15

до 1: 1

статичне з контрольним вантажем

більше 15

до 1: 3

те ж

більше 15

понад 1: 3

динамічне

При ремонті шестерень і зірочок визначають можливість подальшої придатності їх до експлуатації.

Збірку деталей виконують в порядку, зворотному розбиранню. При цьому керуються допусками, приведеними в інструкції заводу - виробника і технічними умовами на виготовлення, комплектування і постачання. Порядок проведення індивідуальних випробувань на холостому ходу і комунікації виконують після закінчення ремонтних робіт.

Чим видалити нагар і шлам у двигуні, експеримент

image028.png