5.2. Основні ремонтні операції
У процесі ремонту виконують наступні основні
операції.
Машина або
апарат відключається від мережі комунікації, знімаються паси, роз'єднуються півмуфти валу двигуна, з резервуарів зливається мастило. Якщо це апарат, то його звільняють від середовища що його заповнює,
використовуючи дренажі для зливу самопливом, продувають парою або повітрям, промивають водою і т.д. Після цього обладнання відключають від
системи, встановлюючи заглушки на фланцевих з'єднаннях до запірної
арматури або
після неї. Заглушки повинні мати добре помітний хвостовик з позначеним номером.
а) – муфта для з’єднання валів; б) – муфта
кулачкова; в) – муфта запобіжна.
Рис. 5.2.1. Різновиди муфт.
Рис. 5.2.2. Різновиди клинових та зубчастих пасів передачі.
Рис.5.2.3. Різновиди трубопровідної запірної
арматури.
Після чого виконують:
‒ чистку і мийку
обладнання;
‒ дефектацію і сортування деталей;
‒ відновлення або заміну зношених деталей;
‒ збірку машини або
апарату;
‒ індивідуальні випробування і здачу в наладку.
Перед початком ремонту обладнання ретельно миють
і очищають від залишків продукту, мастила та інших забруднень. Поверхні, що
стикаються з продуктами, чистять щітками, миють гарячими розчинами кальцинованої
содою або
каустичної
соди, гарячою
водою і обробляють парою.
Мийка двигуна каустичною содою
Для чищення картерів обладнання їх промивають гарячим мастилом, пічним топковим газом, гасом і гарячою водою. Застосування гасу і пічного
палива, що мають сильний запах, в виробничих цехах не допускається щоб уникнути
браку продукції, що виробляється на машинах і апаратах, близько розташованих від
устаткування, що ремонтується.
Перед розбиранням обладнання необхідно вивчити
особливості конструкції машини і намітити послідовність її розбирання. При цьому
слід встановити призначення і взаємодію окремих вузлів і деталей. У першу чергу
знімають ті деталі і складальні одиниці, які перешкоджають подальшому
розбиранню. Складне по конструкції обладнання розбирають в наступному порядку:
спочатку на групи складальних одиниць, групи - на окремі складальні одиниці,
складальні одиниці - на деталі. Деталі необхідно укладати в тій послідовності, в якій
їх знімають з машини.
Очищення деталей від забруднень і іржі після розбирання машини виконують за допомогою
дерев'яних лопаток, стрижнів і скребків. Крім того, деталі відмочують в гасі, для чого використовують дві
ємності: першу - для попереднього відмочування, другу - для остаточної промивки.
Тривалість відмочування попередньо очищених деталей 1-8 год, після чого їх
витирають насухо ганчіркою. Деталі обробляють в гарячому розчині каустичної
соди, потім промивають в гарячій воді і просушують.
Очищення металу від корозії механічним та хімічним
способами
Мастильні канавки і отвори в деталях продувають
стисненим
повітрям.
Балансування роторів
(деталей) може бути статичним або динамічним. Залежно від кутової
швидкості і
відношення ширини
b
деталі що обертається до її
діаметру d вибирають
спосіб балансування по даним таблиці 1.
Таблиця 1 – Дані для вибору способу
балансування
Кутова
швидкість деталі, м /
с |
Відношення ширини до діаметру,
b
/ d |
|
1 - 6 |
будь-яке |
|
6 - 15 |
до 1: 1 |
статичне з
контрольним вантажем |
більше 15 |
до 1: 3 |
те ж |
більше 15 |
понад 1: 3 |
При ремонті шестерень і зірочок визначають можливість подальшої придатності їх до
експлуатації.
Збірку деталей виконують в порядку, зворотному
розбиранню. При цьому керуються допусками, приведеними в інструкції заводу -
виробника і
технічними
умовами на
виготовлення, комплектування і постачання. Порядок проведення індивідуальних випробувань на холостому ходу і
комунікації виконують після закінчення ремонтних
робіт.
Чим видалити нагар і шлам у двигуні, експеримент