5.3. Механізація ремонтних робіт
При розбиранні та складанні машин (агрегатів) з
метою заміни зношених вузлів або їх відновлення використовують різні
вантажопідйомні
механізми: штатні
мостові
крани,
автомобільні
крани,
навантажувачі, козлові
крани, штангові
підйомники, талі, важільні
лебідки та
ін.
У ремонтно-механічних майстернях для переміщення
великих деталей і вузлів від одного верстата до іншого, використовують штатні мостові
крани,
візки, консольні
крани,
рольганги. Технічні ремонтні операції по розточуванню і шліфуванню циліндрових
блоків
компресорів виконують на відповідних верстатах, розсвердлюванню
отворів - на
радіально-свердлильних і
вертикально-свердлильних верстатах, основу шпонкових
канавок – на
стругальних і фрезерних
верстатах,
нарізку різьби - на різьбонарізних
верстатах і ін.
Рис. 5.3.1. Різновиди різьбових
з’єднань.
Свердління та розсвердлювання отворів
Усунення тріщин і поломок станини і рам, наплавлення зношених шийок
валів і т.п.,
здійснюють за допомогою зварювання, для чого використовують механізовані способи зварювання. При ремонті
устаткування на місці його установки широко застосовують ручний механізований
інструмент
(електрифікований і пневматичний) з різними пристосуваннями: свердлильні
машини,
кромкорізи, гайкокрути, шліфувальні
машини,
електричні вальцовки. При цьому використовують пристосування:
– для розточування отворів в трубних дошках
теплообмінних
апаратів,
– для зняття задирок і торцювання
труб,
– для зминання кінців розвальцьованих
труб, що
підлягають видаленню і заміні,
– для проточки сідел корпусів вентилів і засувок,
– для притирання трубопровідної арматури і
т.д.
Проточка торця – перевірка перпендикулярності ходу поперечини